Hana SL MK2 Wkładka Gramofonowa MC Autoryzowany Dealer
- Kod: 78411
- Producent: Hana
-
-
Historia ceny
- szt.
- 3 290,00 zł / szt.
-
Nasz salon jest Autoryzowanym Dealerem Hana
Zakupy u nas oznaczają 100% zadowolenia z transakcji!
Każde zamówienie jest realizowane przez nas indywidualnie.
Wszystkie produkty są fabrycznie nowe, pochodzą prosto od producenta!
Hana SL MK2 wkładka gramofonowa MC
Główny projektant wkładek Masao Okada-san wdrożył zmiany, które charakteryzują się bardziej określonymi częściami, zaawansowanymi materiałami i unikalnymi procesami technicznymi z droższych modeli elitarnych wkładek Hana, co jeszcze bardziej wzmacnia „olśniewający i wspaniały” dźwięk Hana.
Wkładki Hana S Series MK II wykorzystują nowy stożkowy aluminiowy wspornik o większej sztywności i efektywnej redukcji masy na czubku igły. Efektem jest większa klarowność i zwiększony transfer muzyki z płyt winylowych do generatora wkładki.
Krytyczne części, w tym jarzmo, bieguny i złote piny zaciskowe, zostały poddane kriogenicznej obróbce w celu uzyskania bardziej naturalnego dźwięku.
Ulepszony, pozbawiony rezonansu kształt korpusu, wzorowany na serii Hana M, jest tłumiony matową, elastomerową farbą żywiczną Soft Feel Black i ma mosiężną nasadkę z gwintowanymi mocowaniami wkładek. Cięższe wkładki MK II oferują lepsze sprzężenie i rozszerzoną kompatybilność z szerszą gamą ramion gramofonowych, poprawiając bas i dynamikę.
Generator SL MK II, taki jak w Umami Blue i ML, zawiera magnes Alnico i cewkę poprzeczną wykorzystującą wysokiej czystości 30-mikronowy drut miedziany o impedancji 8Ω. Poprawia to stosunek sygnału do szumu, zmniejsza ruchomą masę dla wyższej rozdzielczości i możliwości śledzenia oraz optymalizuje wydajność dla szerszego zakresu przedwzmacniaczy gramofonowych.
Szlif: Shibata
Wspornik: stożkowe aluminium
Poziom wyjściowy 0,4 mV/1 kHz
Balans wyjściowy <1,5 dB/1 kHz
Nacisk igły: 2 g
Śledzenie ścieżki: 70 µm/2 g
Separacja kanałów 28 dB/1 kHz
Pasmo przenoszenia 15–32 000 Hz
Impedancja 8 Ω/1 kHz
Sugerowana impedancja obciążenia >80 Ω
Masa wkładki 8,6 g
Kolor obudowy czarny
Szlif Shibata (liniowy)
Pierwszy zaawansowany szlif typu liniowego. Nazwa pochodzi od nazwiska japońskiego projektanta, który opracował go dla JVC. Aby spełnić dużo surowsze wymagania nowych nagrań Shibata zdecydował się na zaostrzenie końcówki szlifu, co z jednej strony znacząco ograniczyło horyzontalny kontakt igły z rowkiem płyty winylowej. Z drugiej zaś znacząco zwiększyła się powierzchnia wertykalnego kontaktu igły z bokami wytłoczonego rowka. W założeniu Shibaty szlif miał mieć jak największy kontakt boczny z wytłoczeniem płyty, stąd nazwa szlif liniowy. Aby osiągnąć ten efekt znacząco zwężono szerokość igły oraz wyciągnięto jej długość (wysokość). Np standardowa szerokość szlifu eliptycznego to 8-10 um, gdy szerokość szlifu Shibaty to 6. Jeszcze większa przepaść dotyczy długości (wysokości) igły. W szlifie eliptycznym to 18 um, zaś w przypadku Shibaty to minimum 50 um, a nawet 75 um. To pozwala na dużo większy kontakt boczny igły z wytłoczonym rowkiem płyty. Różnica jakościowa w stosunku do szlifu eliptycznego okazała się na tyle duża, że na rynku zaroiło się od innych bliźniaczych szlifów – nieco zmodyfikowanych. Wybrane z nich to: Hyper Eliptical, Stereohedron, Fine Line, Hyberbolic, Pathemax.
Główne zalety szlifu liniowego to zdolność do poprawnego odtwarzania tonów powyżej 35.000 Hz. Dzięki dużo większej powierzchni styku w stosunku do szlifu eliptycznego wkładka ze szlifem liniowym dużo lepiej odtwarza wysokie tony z płyt o zauważalnym stopniu zużycia. Szczególnie, jeśli były eksploatowane przez wkładki wyposażone w szlif sferyczny lub eliptyczny. Wkładka ze szlifem liniowym dociera do mniej zużytych lub zupełnie nietkniętych miejsc w rowku płyty.